lørdag 26. november 2011

Adventstake...


 ...eller adventdekorasjon..
slik ble den i år..
Herlig grønn og myk putemose
med litt buksbom imellom
pyntet med litt perler og bånd..


 For å sette stearinlys fast og sikkert i slike dekorasjoner
bruker jeg litt ståltråd som jeg varmer opp...


 ...for så å stikke de inn i lysenden mens de er varme
da sitter de fast etter kort tid.
Bruker gjerne to ståltrådbiter da står lyset stødig
i dekorasjonen.


Da er jeg klar til 1.søndag i advent...

Ønsker dere alle en god helg :))
OG
Takk for alle hyggelige kommentarer:))


20 kommentarer:

Elzie sa...

Åh vad fin den var! Förstår inte hur du kan få den så "bullig" och fin.
Hoppas du får en fin första advent.
Kram Elzie

PS! Hoppas du inte blåser bort där i vårt grannland!

November- symra sa...

Nydelig med hvite perler og grønn mose. Tror jeg fikk en ide til adventstake.

November- symra sa...

Nydelig med hvite perler og grønn mose. Tror jeg fikk en ide til adventstake.

shabby chic og lavendel sa...

Det var en kjempefin adventsstake!!
Min er enda ikke ferdig. Og tusen takk for tipset!

Ønsker deg ei ordentlig koselig adventshelg!

Klem :)

Roser og Patina sa...

Denne var utrolig skjønn! Så fint med de myke mosetuene sammen med kvister av buksbom. Nydelig mose du har brukt! En nydelig adventstake:) Ønsker deg en koselig helg. Klem Ellen.

Gyldenlakk - hage og pusterom sa...

Den var kjempefin! Kjempefin løsning med lysene, så det tipset tok jeg i bruk i dag da jeg lagde ferdig min adventsstake. Jeg skal linke til bloggen din inne hos meg når jeg legger ut bilder av min adventsstake :-)

Ha en koselig helg og 1. adventssøndag.

Klem

Valmueplassen sa...

Så nydelig den var, kjempefint med perler :0) Du er jo bare utrolig flink! Takk for tips :) Ha en fin adventshelg!

Kari sa...

Nydelig, og supert tips med varm ståltråd. Må herme :)

Ingrid Andrea sa...

Den ble lekker! Smart ståltråd-triks:)

Sabelhagens Olivlund sa...

Så fin och naturlik ljusstake du gjort! Snyggt med kuddmossan, pärlorna är så dekorativa.
Önskar dig en skön 1:a advent!
Kram

agge sa...

Den adventsljusstaken blev ju jättefin,den kan du ju nästan ha framme hela året. Kram Agneta

Underberget sa...

For en vakker adventsstake du har pyntet! Likte veldig godt materialkombinasjonene dine, flott mose og nydelig med perler og buskbom sammen!!

Fjellets datter sa...

Vel overstått 1.søndag i advent, håper den var god? Veldig fin adventsstake du hadde laget! Nyt uken. Klem fra Kristin

Sissel sa...

Det ble en nydelig og stemningsfull advendtsdekorasjon! Takk for inspirasjon og tips. :)

Olea sa...

hei :)
den var virkelig lekker!
en fin advendtstid ønskes deg også :)
klem :)

Emidoras verden sa...

Nydelig adventstake!

Nå har jeg sett litt nedover på bloggen din, og jeg er bare SÅ imponert over din skaperevne og kreativitet!
Mange gode tips her hos deg:)

Fortsatt fin uke til deg!
Klem.

Inger Marie sa...

Hjertlig takk alle sammen...
sååå koslige kommentarer dere gir meg...jeg blir så GLAD :)))

Tins roser sa...

For en aldeles vakker lysestake, og den nydelige headeren!

marja sa...

inger marie wat heb je dit prachtig gemaakt!!!!!!!!!!!!!!!!
complimenten hoor!!!!!!!

(kan je nederlands lezen inger marie?)


lieve groetjes marja

Anne (Moseplassen) sa...

nydelig!
Men du, den mosen. hva slags moseer det? Jeg kjenner den ikke igjen fra skogen, men mener jeg har sett sånn brukt av dekoratører før og tenker det kanskje er butikkkjøpt. Eller er jeg blind? veeeldig nysgjerrig nå altså, tar gjerne i mot tips om hvor den er plukket sågar... Moooose! (hehe)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...