torsdag 26. april 2012

Hvem glemte...


....å skru igjen dusjen idag????

..det var en tanke som slo meg...
for det har bøtta ned i hele dag...
og det fristet ikke med hagearbeid og uteaktivitet idag...

SÅ..hva gjør jeg da...


Først  kunne jeg glede meg over giveaway-gaven jeg fikk fra

Boken om friske krydderurter....
Servietter med syrinmotiv..
og en pose med duft av syrin...

Tusen takk Aud:)))




Så ble det en bakedag...
det er så godt når huset fylles med duften av nybakt...

Og det som havnet i Norgesglassene var..
Vaniljekaker og Amaretto-biscotti..
og
Grove kuvertbrød med solmodne tomater og koriander...
solsikke-frø på toppen...

..nydelige til suppe,salat eller frokost  :)

Oppskriften følger..om du vil prøve...

1ss margarin, smeltes
9dl vann, varmes til 37gr.
50g gjær
720g hvetemel
500g  grov sammalt hvete
2ts salt
......................

Lag vanlig gjærdeig og bland inn hakket solmodne
tomater, litt koriander.
Heves til dobbel mengde.
Lag små boller som legges i muffins-form
og dekk med solsikkefrø.
Etterheves ca.halv time
og stekes i ca.15 min. ved 200*


Nå skal jeg lese en bok i go`stolen...
...Ikke så værst dag likevel...
..dusj-regn eller ikke...:)))






17 kommentarer:

takhøyde sa...

Så flott å kunne utnytte en regnversdag til baking!! Biscotti er bare digg!! Vi har planta ute og spylt og rydda - men vi sitter fremdeles inne!! Satser på at finvære kommer nå!!!
Klem Heidi :)

Bente Antonsen sa...

De kuvertbrødene må jeg prøve å bake. De "luktet"godt. Takk for oppskrifta.

Frøya-Heidi sa...

Høres ut som en fin dag, tross regn. Sola kommer nok snart :-)

November- symra sa...

Mmm, så fristende godt ut, vann i munnen....

Susanne sa...

Så gott...blev sugen på att baka bröd jag me ;))
kram susanne

Hjem & Glede sa...

For en vidunderlig dag...!
Herlig nybakt er alltid en glede,kjenner duften helt hit;)
Her i Bergen regner jo det endel kan man si..pytt,pytt,jeg elsker jo å bake (ikke makroner,hi,hi).


Kos deg videre du min bloggvenninne;)
God klem Camilla

Fjellets datter sa...

Så utrolig deilig det høres ut med bakedag i dryppende regn...og baksten så veeelig spiselig ut.
Gratulerer med den søte gaven, og kos deg med gode bøker i "pøsende" regn.
Klem fra Kristin

Tante Titti sa...

Ser da sannelig ut som om du har utnyttet innedagen din godt!
Baksten ser så deilig ut at jeg nesten kan kjenne lukten helt hit.
Håper dagen din ble god og at du har kosa deg masse!
Titti-klæmm!!

Vores have sa...

Hej Inger Marie.
Skønt at kunne få noget dejligt ud af en regnvejrsdag.
Ønsker dig en god week-end.
Knus Hanne Bente

Anita sa...

Hei:) Du sløser i hvert fall ikke med tiden!! Veldig hyggelig få gjort noe innendørs også ;) Syns jeg kjenner lukten av nybakt, de rundstykkene har jeg lyst bake. Takk for oppskrift!
Ha en fin-fin helg med gode smaker og forhåpentligvis litt SOL! Klem

Åshild sa...

Her er det faktisk blitt streif av sol. Jeg er likevel inne og forbereder bloggtreff i morgen.

Valmueplassen sa...

Så fin bok du har fått, og litt av en bakst av forskjellig slag. Ser veldig godt ut. Skal prøve meg på rundstykkene:-) Duften av nybakt som fyller huset er så godt! Venter på litt bedre vær, så jeg får tatt en løpetur med Milla jeg nå. Hun er ikke veeeldig glad i regnvær... Ha en fin helg! Klem :0)

Exam Papers sa...

Thanks for sharing this nice recipe.
These are looking easy to bake.
Exam Papers

Vivishagerom sa...

Det er ingen ting som er så koselig på en regnværsdag, som å bake og kose seg inne.

Smart og ha kaker på norgesglass!

Ønsker deg en kjempe fin kveld. Klem

Underberget sa...

Gratulerer med vinnerlykken:-) Vi får håpe det blir oppholdsvær i helgen og sol til uka som det er meldt. Nå er det jammen nok regn... Ønsker deg en fiiin helg! Klem fra Berit

Liza sa...

Gratulerer med premie og kan tenke meg det duftet herlig med all den baksten hos deg.
God helg
Klem
Liza

loftkroken sa...

Kjenner duften helt hit :)
Du er jammen flink å bake !
Godt å gjøre slike ting når været ikke er bra !
Ha en god søndag ♥

Klemmer Bente

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...