søndag 30. september 2012

Høstens glede...



Høsten byr på mange goder og gleder...
en av de er å kunne høste inn
av det naturen og hagen
gir oss...

Denne søndagen ble det en sopptur...
så deilig å kunne vandre innover i skogen
og finne små skatter
blandt mose og lyng...
og vi fant både piggsopp og traktkantareller...



og hjemme i hagen høstet jeg inn av det jeg fant...



Jordskokk..nøtteaktig og nydelig...


traktkantareller og rødbeter...


piggsopp..en av mine favoritter...



Asiatiske bladgrønsaker..
første år jeg prøver men dette blir fast
hvert år hos meg...
kjøpte en mix-frøpose og sådde noen rader 
i august...
og fra september og nå utover kan jeg plukke inn
til pålegg..wok..eller salat...
veldig gode:)


Og disse stangbønnene har jeg også prøvd for første gang..
noe godt...
også en ny favoritt her i huset...

Og alle disse godisene ble middag idag..
ovnsbakte grønsaker 
med litt provance-krydder
og litt bacon på toppen...:)

Kjenner i kroppen at en har vært i skogen..
så deilig å rigge seg til i godstolen
med ny bok
og nyte søndagskvelden:)))

Ha en fin kveld alle sammen:)


16 kommentarer:

Bea sa...

Hej!
Mmm... så mycket gott du har plockat och skördat! Vackert i bild!
Kram /Bea

♥ Łucja-Maria ♥ sa...

Inger Marie!
Dine grøntsager ser smukt.
Alt, hvad jeg bruger i mit køkken.
Jeg kan se svamp.
I Polen er de svampe meget populære.
Flotte billeder.
Lucja

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilken härlig dag du haft. Lycka att hitta svamp:)).
Så mycket vackra skatter du har skördat!! Ser så gott ut. Måste ha smakat helt ljuvligt.
Ha det så mysigt i godstolen med din bok:)).
Här blir det snart en kopp te och fotboll på tv Real Madrid:)).
Kram Maria

Villrose sa...

Ja, grøden er vel det beste med høsten! Bønner av mange slag er virkelig verd å satse på.

Susanne sa...

Härlig med svamp och goda höstgrönsaker ;)) Här på Öland har vi haft höstfest hela helgen!!
kram kram susanne

Anne sa...

En nydelig samling av markens grøde..
vakkert og smakfullt.
Deilig med en skogstur på leting etter sopp.
Her har regnet høljet ned i hele dag,hadde faktisk håpet på en sopptur..men den gang ei.
Klem fra Anne

Unknown sa...

Vilken smarrig grönsaks blandning du bjuder på man kan känna både doft o smak mmmm. ha en underbar morgondag kram Beijan

Marit sa...

Så mange fine grønnsaker du har høstet! Ikke noe smaker så godt som egen dyrkede grønnsaker. Du har vært flink! Ha en ny fin uke :-)

Christine sa...

Så masse godt du har høstet inn i dag! Ble skikkelig misunnelig her!

Veldig koselig og fin blogg du har - likte godt arbeidsbordet du har laget deg, med fine detaljer, og veldig fin farge <3

Legger meg til som følger hos deg, og gleder meg til å se hva nytt du finner på. Virker som at du er veldig kreativ hvertfall!

Jeg skal nok ut og plukke nyper nå en dag, og gjøre et forsøk på en krans ;) De har jo så flott farge nå!!

Ønsker deg en fin uke som kommer.
Klem fra Christine

Turid sa...

Det ser vidunderlig deilig ut. Det er toppen å kunne plukke inn egenprodusert mat.
Finfin mandag til deg.

idehaven sa...

Åh, sikke dejlige grøntsager. Og så skal jeg også snart i skoven og finde svampe.
Det er en dejlig tid. Men vi mangler "Indian-Summer", disse dejlige, varme sensommerdage havde vi ikke nogen af i september.

KLem og ogd uge,
Helga

Hjem & Glede sa...

Så fristende bilder kjære Inger Marie!
Du er jammen heldig!
God 1 oktober...

Klem Camilla.

Äppelblom sa...

Så fina bilder du visar och tack för kommentaren på min blogg.
Ha en skön vecka och kram!

Elzie sa...

Inte dumt när man kan gå ut och plocka in grönsaker och annat. Här har ju sniglarna tagit det mesta så det är inte kul att så längre. Man får inte ha någonting i fred. Och är det inte sniglarna så är det storharen som är i farten!!
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

PS! Vilket smart bord du hade gjort i ett tidigare inlägg!

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Her var det masse flott fra markens grøde!
Det ble sikkert en herlig middag av alt dette gode:)
Så gøy å plukke inn fra egen hage.
Ønsker deg ei flott uke videre!

Roser og Patina sa...

Hei Inger Marie.
Mmm jeg får vann i munnen av dette innlegget:) Det må ha vært en fortreffelig god middag! Alltid like gøy titte innom deg:) Kransen i forrige innlegg er bare utrolig vakker! Du er så flink! Du har en fantastisk kreativitet i deg:) Håper du får en hetlig og fin høstuke. Klem fra Ellen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...