mandag 19. mai 2014

Tidlig....



Aldri ...
har jeg plantet ut sommer-blomstene 
så tidlig som iår...




..men jammen var det godt å få mange av de i jorden...
en blir fort trøtt av ut-inn-ut-igjen-jobben...

...jeg fordeler utover i bedet de ulike blomstene
før jeg planter...
lettere å få en grei blanding da syns jeg...




...iår har jeg sådd over 15 sorter sommerblomster..
3 ulike pryd-gress og 2 stauder som ikke blomstrer 
før neste år...

..i dette sommer-bedet er det iår plantet
cosmos i rosa og hvit...
valmuer rosa og svart..scabiosa mørk rød og hvit...
hvit tobakk..malva mørk lilla...
og hageverbena rosa/lilla...

alt plantet i en lett blanding....




...selve plantingen går fort....
så er det bare det kjedelige igjen..potte-vasking...
men det får bli en annen dag...






...alt har eksplodert i bedene etter de siste dagene med sol og varme....

...snart er akeleiene ute....
allium er like bak...tror de har sådd seg selv 
for iår er det masse av de...og glad er jeg for det...




..og se...hvite dupper...
et skikkelig kjerr er det blitt av denne iår...

Nå skal jeg strekke ryggen...og beina på bordet...
og nyte de siste solstrålene i ansiktet...:))







18 kommentarer:

Turid sa...

Så fint det kommer til å bli :) Sukk, tidlig er det ikke her, men ut og inn er det.....
Lurer på om kålplantene snart skal få komme ut på heltid, med duk over går det nok bra.
Ha ei strålende uke.

Ranten sa...

Jeg ventet så lenge med å så sommerblomster at jeg skal være heldig om det kommer blomster før sommeren er over... Akk ja, men jeg kan jo ikke klage for været er herlig og ute i hagen blomstrer det så bare det :-)) God ny uke!

Unknown sa...

Dette blir litt av ett syn i sommer, så mange slag da gitt.

Jeg har også fått plantet ut det meste nå, temperaturen er det ikke noe å si på nå.
Godt for alt som er gjort, ha en fin ny mai uke.
Marit.

Underberget sa...

Oi oi så store og fine sommerblomstene dine har blitt!! Mine var ganske puslete da jeg plantet dem ut. Må enten starte tidligere eller prikle bedre... Lys og temperatur er jo også en kunst som jeg ikke behersker helt ennå.
Gleder meg VELDIG til å se de fine blomsterbedene dine utover sesongen! Nyt de fine dagene:-))))
Klem Berit

krepsemor sa...

Jeg tenkte også å herde sommerblomstene, bære ut og inn, og ja, ut kom de men ikke inn igjen he-he! Det var så varmt og fint i går, så jeg tok sjansen. Nå får de bare være ute tenker jeg! Så frodig det er hos deg! Og enda bedre blir det når de vokser til!
Ha det fint!

Jannibele sa...

Det bedet høres helt nydelig ut. Gleder meg til å se det i blomst. Litt av en jobb, men så uendelig deilig når en kan lene seg tilbake i godstolen og beundre resultatet! Ja, nå er det daglige blomster eksplosjoner i hagen. Vidunderlig.

♥ Łucja-Maria ♥ sa...

Wow! Inger Marie
You had a lot of new seedlings.
When the bloom, it will be a sea of ​​flowers.
For me it has allium blooms.
Greetings.

Unknown sa...

Jeg lurte faktisk på om jeg skulle begynne utplantingen av sommerblomster i stad. Hadde en rådslagning med svigermor, men så kom regnet i bøtter, så kanskje i morgen i stedet? Enig i at det er smart å sette ut først, så får man en ide om hvordan det blir. Regner med at du viser bilder etterhvert!

Sabelhagens Olivlund sa...

Wow så många fina småplantor! 15 sorter och annat där till, heja dig! Jag har lite kommit av mig med sådderna. Ska bli roligt att se hur det bli när allt blommar.
Vädret är minst sagt omväxlande:) 22° och strålande sol, sedan två timmar senare världens åskoväder och ösregn.
Kram Maria

Aud sa...

Det er sant, det er tidligere enn vanlig, men vi har begynt her også. Det er jo sommertemperaturer allerede :-)

Hagen i Vest sa...

Dette kommer til å bli flott! Jeg gleder meg til å se bilde! Nå angrer jeg på at jeg ikke blandet sommerblomstrene mine,,,det får bli et annet år. Flotte bilder! Ønsker deg en fin ny uke!

stallnilsen sa...

Ja, det var tidlig og plante ut, men dere har jo så fine tempraturer, kontra det vi har her i nord, men idag har vi hatt over 20 g og det var deilig :)
Kommer til og bli et fint sommerbed hos dæ, men pottevasking tar på ryggen .
Men æ har fått vasket noen potter æ og har plantet ut noen stauder som æ har sådd i drivhuset som prøve, har ennu mange inne, vil vente litt med og plante ut resten, for nu meldes det kjørlige vær her i uka :/

Ha en fin kveld.
Vi blogges :O)

Lisbeth :O)

hagen vår sa...

Hei! Det høres så fint ut. Har begynt å plante dahlia og sommerblomster i krukker og i bed. Uff, cosmosen står i veksthuset uprikla. Den begynner å bli ganske lang. Må gå til aksjon.
Vakkert i vårhagen din. Ha det godt! Anne

Mariann sa...

Det kommer til å bli fantastisk blomstring hos deg etterhvert! Det skulle være trygt å plante ut nå, fine temperaturer i sør-Norge for tiden.
Ha en fin uke!

Marit sa...

Bedet ditt kommer til å bli et syn i sommer bare det får vokst seg til! Det er veldig tidlig i år ja, og nå skal jeg plante ut mine sommerblomster også.

Ha en fin uke!

Kari sa...

Nydelige bilder! Sommervarmen har jammen gjort sitt, alt er så tidlig i år ... og der er HERLIG :)

Unknown sa...

Så vakkert det kommer til å bli og er allerede :) la oss håpe v i får en fantastisk sommer- det tror jeg på :)

Ha det så fint

Klemmer fra Monica

Ingvill Mydland sa...

Jeg blir så glad av å se bildene dine! Utrolig festlig motiv med alle de tømte pottene!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...